liza95.reismee.nl

Rotnesst Island !

Rotnesst Island, ja wat moet je daar nou van zeggen, stel je het meest mooie en bijzondere eialnd voor dat je ooit gezien hebt, vertiendubbel het en dan heb je Rotnesst island.Het is echt een bijzonder eiland!

Eerst namen we vanaf huis de trein met alle mountainbikes en de bagage omdat er daar geen auto's rijden vanwegen al het beschermde wild dat er rondloopt.
Toen waren we in de haven van Fremantle, zelfs het water in een enorme haven is onwijs mooi blauw, kan je je in Nederland niet veel van voorstellen maar het is echt zo haha.

Eenmaal in de ferry naar Rotnesst ( door de mensen hier ook wel Rotto genoemd ) was het al onwijs gaaf, het is echt een best grote boot maar hij ging zo ontzettend hard dat je op de 2e verdieping niet eens meer door je raampje kon kijken van het spattende water !
Je ziet het eiland steeds dichterbij komen en toen we vlak voor de kust kwamen was het eerste eilandje van rotto inzicht. Zeehonden zaten daar op de rotsen haha geweldig, heb ze overigens niet meer gezien na die rots.

Toen eenmaal aan wal waren was ik echt even sprakeloos, heb mezelf daar voor verontschuldigd naar Dan en Sarah toe maar ze moesten er ontzettend om lachen haha. Sarah had van tevoren al gezegd dat we waarschijnlijk niet veel quokka's zouden zien , zij had er zelf nog maar 2 gezien in de 4 keer dat zij daar was geweest, ze was alleen nooit verder het eiland opgegaan dan het stuk waar de ferry aankomt.
We waren nog geen 100 meter verder dan waar ze normaal alleen maar komen en ik zag al 4 quokka's, Sarah zei dat ik er maar een foto van moest maken omdat je ze dus niet zo vaak ziet haha, dus ik maak 1000 foto's van die beesten en toen we verder fietste naar de accomodatie hadden we er al 20 gezien. Echt geweldig ! Het is best gek om zo een zeldzaam dier te zien, dat alleen op dat eiland in het wild voortkomt, ik heb een paar selfies met die beestjes gemaakt en zelfs een kus gekregen haha super vet!

Die avond lekker gebbqd en nog even gesnorkeld op ons bijna privé strand !!
Elke keer als we langs een strandje kwamen dacht ik, 'wouw wat mooi als je hier zit' maar toen ik ons strandje zag wist ik dat wij zeker de mooiste van het hele eiland hadden!

Zaterdag zijn we gaan vissen om 7 uur in de ochtend met Gregg, zijn kinderen Paddy en Jo, en wij zelf dan. Binnen 2 minuten hadden we de meest mooie vis aan de haak die je je kunt bedenken, een papagaai vis haha zoek maar op op google ! alle kleuren van de regenboog.

Gregg is een goede vriend van Dan( Gregg zat in het huisje naast ons), zij hebben vorig jaar de grote oversteek gezwommen van Perth naar Rotnesst island, 19,5 km in open zee met haaien en dolfijnen om je heen zwemmend. Dit jaar zouden zij weer meedoen maar ze konden niemand vinden met een boot. Je moet als zwemmer een boot hebben die je begeleid de hele tocht naar Rotnesst.
Er deden dit jaar ruim 2000 mensen mee dus moet je nagaan hoe dat er uitgezien heeft ! normaal is de zee blauw maar nu zag je in de verste verte geen blauw meer, alleen maar wit van de boten!
De snelste zwemmer heeft er net geen 5 uur over gedaan, de langzaamste deden er ruim 11 uur over. Dan en Gregg deden het vorig jaar in een duo en waren na 9 uur zwemmen binnen.

Toen we na een uurtje kijken in de brandende zon klaar waren met kijken ron 11 uur in de ochtend besloten we om naar alle andere vrienden te gaan die al in de pub zaten te wachten! Het was erg gezellig en iedereen was erg benieuwd naar mijn verhaal waarom ik hier was, alhoewel de helft van de mensen zelf ook alleemaal uit Engeland komen net als Dan en Sarah. We hebben lekker fish and chips gegeten en zijn vervolgens rond een uurtje of 2 naar de beste snorkel plek van het eiland geweest, wederom kan ik jullie gaan vertellen hoe het eruit zag maar dat kan ik jullie zelfs met een foto niet goed uitleggen.
Het is zo bijzonder !

Toen George Dan en ik na een uur snorkelen het water uitkwamen zagen we een aantal mensen om een rots heen staan en heel erg bang kijken, het ging om een bruine slang!
Mijn eerste wilde slang!!! haha, Gregg heeft uitgezocht wat voor slang het was, het bleek om 1 van de giftigste slangen van de wereld te gaan, echt heel bijzonder om die op het eiland te zien want die leven meestal in de afgelegen delen van het eiland waar bijna geen mensen komen.
Een van de eiland regels is ook dat je niet van de weg af mag gaan vanwegen de dieren die zich verstoppen in de bosjes en vanwegen de beschermde leefomgeving van de quokka's

In de avond weer gebbqd op the barbie haha.
De volgende dag uiteraard weer gevist want George had nog geen vis gevangen dat weekend, de lijnen bleven breken maar uiteindelijk ving hij een vis! En een grote ook haha hij was zeker 30 cm. Ineens riep Paddy dat hij een haai zag, maar dat bleek dus een hele groep dolfijnen te zijn! echt geweldig ik kreeg er kippevel van.

Na het vissen zijn we met het gezin naar een uithoek van het eiland gefietst alleen Charlie had er niet zo een zin in, en begrijpelijk haha het was 6,5 km heen en dus ook weer terug, in de brandende zon met 35 graden en flinke tegenwind heuvel op heuvel af we hadden maar 1 bidon bij ons en geen eten, dat zou ik dus zelf anders hebben gedaan!
De bedoeling was dat we naar een snorkel parcours gingen maar daar zijn we nooit aangekomen, ik weet niet waar het mis is gegaan want het was alleen maar rechtdoor!

Daarna zijn we weer naar de pub gegaan en inmiddels was Gregg zijn vrouw ook gearriveerd met hun pasgeboren baby!
Na de lunch daar zijn we rond 2.30 pm naar huis gegaan want iedereen was een beetje verbrand. Ik wilde het eiland eigenlijk nog wel verder verkennen en ben vervolgens 15 km gaan fietsen, en kwam terug toen de zon onderging, echt adembenemend mooi!
Ik ben naar Olivers Hill gereden, midden op het eiland ligt een flinke heuvel waar je dus 360 graden kunt rondkijken! Je zag alle zoutmeren liggen, waaronder 1 roze echt heel bijzonder en guess what, niemand te zien ik was helemaal alleen dus ben lekker even gaan zitten om alles even goed in me te laten opnemen.

Toen ik terug kwam was de zon bijna onder en had ik er bijna 30 km fietsen opzitten die dag en de barbie was al aangestoken, lucky me!

Het was de laatste avond, en wat een avond! Iedereen was er en we hebben ontzettend gelachen met z'n allen.

De volgende ochtend zijn we met z'n allen terug gegaan op dezelfd ferry en vertelde Amanda mij dat een kaartje voor de Ferry dus 100 dollar p.p. is dat betekend 70 euro...
Dan en Sarah hebben alles voor mij betaald en heb ze goed laten merken dat ik ze daar erg dankbaar voor was.

Die ochtend begon voor mij het Au pair zijn pas echt omdat opa en oma op vakantie gingen, het is de hele week erg goed gegaan en vandaag ( vrijdag ) is mijn vrije dag.
Ik ben van de week met een Nederlands meisje naar Cottesloe beach gegaan en dat was erg gezellig. Ik word straks opgehaald door een jongen die ik via via heb leren kennen, hij komt uit New Zealand dus ik ben erg benieuwd hoe het is om hier met een jongen te zijn ( als vrienden voor alle duidelijkheid ) Ik heb er erg veel zin in en ik ga waarschijnlijk zondag ochtend met een Engels meisje naar de markt van Fremantle, schijnt erg leuk te zijn!

Het gaat heel erg goed met me en heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin hier!

Vanaf nu zal het bloggen waarschijnlijk niet elke week meer gebeuren omdat dat gewoon een routine is, als ik weer wat leuks ga doen of gedaan heb laat ik snel van me horen,en hou FB ook in de gaten!
Er staan overigens foto's van Rotnesst Island op fb voor het geval je die nog niet gezien hebt!


Doeeiiiiiiiiii

27-2-2015 1:05 pm 31 graden

Reacties

Reacties

papje

Leuk Lies!

christian

woow het klinkt echt over prachtig en het is volgens mij ook adembenemend !!!!! geniet ervan

Sera

Kan niet wachten! Rotnesst island klinkt prachtig! Tot snel! :)

Petra

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
Voor ons erg leuk om de verhalen te lezen!!
Geniet ervan, en ik hou het in de gaten!
Gr petr

aline

Lies wat mooi om te lezen .dat je het naar je zin heb.
geniet ervan meidxxx

Mieke

Je kan het mooi verwoorden Liza! Erg leuk om te lezen. Veel plezier daar!

Hugolien

Weer zn mooi verhaal, moet niet gekker worden anders zien we je niet meer terug in dit koude kikkerlandje Hääaaäaa, nee hoor geweldig bericht zou zeggen genieten maar zo veel als je kan. Xx

Henk Anita Corina

Mooi op geschreven erg plezierig om te lezen.

Nel

Erg leuk om te lezen fijn dat je het zo naar je zin hebt

Eveline

Hee lieve lies!
Wat word ik er toch elke keer weer helemaal gelukkig van als ik die gekke en mooie verhalen hoor van jou! Het is zo fijn om te horen dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt daar. Ik mis je wel ontzettend hoor! X jes pientjee

mam

Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen. Ik word heel blij om je zo blij te zien op skype, je staalt en hebt het vresrlijk naar je zin...wat wil een moeder nog meer. Ik ben ook heel blij dat je het leuk hebt met keegan. Xxx mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active