liza95.reismee.nl

finaly down under !

Eindelijk is het zover ! Ik ben in Australië.

Ik vond de vlucht erg meevallen al was ik er halverwegen het tweede stuk wel klaar mee.
Ik moest namelijk eerst van Amsterdam naar Dubai.
Onwijs mooie vlucht, het was tot halverwege Duitsland een beetje bewolkt maar toen de bergen eenmaal kwamen was het echt een verbluffend uitzicht !
De reis van Amsterdam naar Dubai duurde 6,5 uur.

Eenmaal op Dubai aangekomen viel het vliegveld van mij van binnen een beetje tegen, kan ook liggen aan het feit dat ik maar een klein stukje hoefde te lopen maar ik had er meer van verwacht.

Toen heb ik even wat gegeten ( inmiddels 00:30 am lokale tijd, in nederland ong. half 10 in de avond ) en ik had in dat eet tentje uitzicht op de gate en toen ik uitgegeten was kon ik gelijk door om te boarden.
Om 02:55 am vloog ik vanuit Dubai weg richting Perth, dan begint het toch echt wel iets meer te kriebelen omdat de volgende keer dat je uitstapt je gewoon aan de andere kant van de wereld zit en je eindelijk je gastgezin gaat ontmoeten.
Deze vlucht vond ik erg lang duren, geloof dat hij 10 uur heeft geduurd.

Omdat wij toen de zon opkwam midden op de evenaar zaten moesten alle luiken dicht, omdat de zon zo fel is dat je er oogklachten van kan krijgen als je er te lang naar keek, hoewel de zonsopgang echt verbluffend mooi was.

Eindelijk zag ik na 10 uur weer land in zicht en dit keer was het Australië, ik kan niet goed uitleggen wat er dan door je heen gaat. Het is precies zoals ik gehoopt had!

Na 1000 keer gechecked te zijn door knappe australische doane mannen mocht ik eindelijk naar de aankomsthal.
De ontmoeting met Dan en Sarah en de kids was erg leuk, gelijk lekker op ons gemak alleen waren de kinderen de eerste paar minuten een beetje verlegen.
Dat ging al snel weg en ze werden lekker baldadig.

Ik mocht voorin zitten naar huis toe en dan denk je ja lekker boeiend dat doe je toch in Nederland ook? Ja maar het stuur zit dus aan de andere kant, dus ik was helemaal gedesoriënteerd.
Zo raar is het na een paar minuten niet meer alleen zal ik wel moeten wennen aan het links rijden.

Toen we eenmaal bij het huis waren hebben de jongens mij gelijk rondgeleid, wat een onwijs leuk huis!
De eerste week zullen de opa en oma van de jongens ( de ouders van Dan ) mij begeleiden, helpen waar ze kunnen en mij een beetje wegwijs maken in de stad.

Toen we alles hadden gezien in het huis mochten de jongens de drop, stroopwafels en de speculaas proeven, dit hadden ze dus blijkbaar nog nooit op en ze wisten niet wat ze proefde! Ze vonden het onwijs lekker haha dus ik heb een paar punten bij ze gescoord.

Ik heb zojuist mijn koffer uitgepakt en het is helemaal mijn kamertje geworden.
Ik deel de badkamer met de jongens en nu tijdelijk met opa en oma.

Morgen ga ik met opa en oma op pad voor een nieuwe simkaart en gaan we een bankrekening openen. In de middag gaan we de jongens uit school halen, het wordt erg warm morgen dus dan denk ik dat we lekker het zwembad induiken !

Vanwege fotoruimte zet ik er een paar op ( kijk onder het kopje foto's )
De rest van de foto's komen op facebook.

Reacties

Reacties

Inge Sunnotel

Heel fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. nu maar even uitrusten voor het echte werk gaat beginnen.
Geniet van alle nieuwe ervaringen, het is je gegund.
Dikke kussen. Inge

Henk Anita Corina

Hoi fijn dat alles is goed gegaan, je heb een mooie van jou en je zussen op fb staan. Ik hoop dat je een hele mooie tijd daar mag hebben. Oja dank je wel dat je zon hierheen geblazen hebt. Lekker even bij komen. Groetjes uit een zonnig Woerden.

papje

Goed verhaal lies, dit keer wel lekker spannend. Vergeet de volgendekeer niet veralag te doen van de papagaaien in de tuin. Skypen was erg leuk. Liefs en geniet met volle teugen. Papje

mum

Hai lieverd wat was het heerlijk te weten dat je was geland en je later op Skype te zien en spreken. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ik ben zo blij dat je je direct thuis voelt. Nu lekker slaken meis. Veel plezier op je eerste dag in Australië morgen xxx
liefs mum (in het Engels hihi)

Lisette

Hoi Liza, wat fijn dat je reis goed is verlopen en dat de eerste indrukken ook allemaal goed zijn. Mooi verhaal heb je geschreven. Nu even bijkomen van je lange reis want morgen alweer een drukke dag voor de boeg. Je gaat er een fantatische tijd tegemoet. Liefs vanuit Woerden.

Nel de lange

Onwijs leuk om te lezen je vlucht goed was en dat alles goed gaat
Nu even uitrusten en morgen gelijk een drukke dag nou geniet ervan ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal

hugolien

Wat een verhaal , maar je bent er, veel plezier morgen met opa en oma .

christian.k

wat leuk dat je het naar je zin hebt verbreed je horizon!!!!! niets staat je in de weg

Marijke Keij

Hai Liza!
Fijn dat het allemaal goed gegaan is! Geniet met volle teugen! Ik neem een warme chocolademelk MET SLAGROOM bij Breuren op een leerzame tijd voor jouw! 'K Mis je daar wel een beetje.

Mieke

Wat leuk om je verhalen te lezen. Frits en ik waren zaterdagavond even op de borrel bij jouw pap, mam en zussen en volgden je vlucht richting Dubai. Mooi om te zien, dat je vader toch wat pips werd, toen het vliegtuig een stukje voor Dubai opeens terug ging en een rondje ging maken. Hahaha!
Gelukkig kwam het nog goed!
We gaan je de komende tijd zeker volgen en vandaag was je stukje op facebook ook al erg leuk. Vooral dat stukje met dat zwembad en die voeten, was om jaloers van te worden. Liza; Heel veel plezier en tot schrijfs!

mam

Vandaag jouw stralende gezicht weer mogen zien op skype samen met mieke en suus. En wat bof jij. Komend weekend al naar het eiland waar je graag heen wilde op uitnodiging van Dan en Sarah. En wat een prachtige foto's van het park meis. We genieten mee.
Ben zoo benieuwd wat er allemaal nog komen gaat! Nu lig jij al een hele nacht te slapen. Tegen de tijd dat wij hier met z'n allen slapen begint jouw nwe dag. Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active