liza95.reismee.nl

mijn vakantie

G'day mate !

Het is al weer 2 weken geleden dat ik terug ben gekomen van mijn vakantie naar exmouth.

De eerste dag zijn we naar de pinnacles geweest, dat is een heeel oud gesteente dat lijkt op termieten heuvels. Het is in het midden van een soort woestijn met geel zand maar als je boven op de berg staat zie de zee met het parel witte strand, heel erg appart.
In de middag zijn we gaan zandboarden en ik had gewonnen haha.
Met zonsondergang zijn we op een geweldig mooie plek geweest, het leek op de 12 appostelen in het zuiden van Australië maar we waren ergens in de middle of no where in het westen van Australië. Ja ik denk dat dit de mooiste zonsondergang is geweest die ik ooit heb gezien.

Dag 2 zijn we wederom weer heel vroeg opgestaan om naar Kalbarri national park te gaan en daar hebben we een uurtje of 3 gehiked en geabseild op de meest waanzinnige plek waar je dat maar kan doen, in het midden van een onwijs grote gorge, die op het moment dat wij daar waren met zonsopkomst helemaal rood gloeide vanwegen de rode rotsen. Daarna zijn we verder naar beneden gehiked om daar is even te geniete van de zon en de rust aan het kalme beekje dat rustig door de gorge gleed. Na een half uur totale rust te hebben beleefd met af en toe een kangaroo voorbij te zien hoppen zijn we weer naar boven gelopen en geklommen om daar te genieten van een ander uitzicht op de gorge, dit keer van boven.
Toen we weer terug waren bij de bus zijn we nog even in Kalbarri national park gebleven om daar de nature window te bekijken.
Dit is een rots uitgesleten in de vorm van een raam, onwijs vet !
Je hebt een uitzicht op de hele gorge en ook daar zie je af en toe een kangaroo of een aantal emu's voorbij komen.
In de middag zijn we doorgereden naar Shark Bay, een onwijs bijzondere plek, alles is helder en schoon, puur natuur.

Dag 3 Zijn we wakker geworden in Shark bay in een geweldige lodge langs het strand waar je wakker werd gemaakt door de papagaaien en kakatoes.
We zijn teruggereden naar de grote weg want Shark Bay is een groot schiereiland.
We kwamen onderanderen langs Shell beach, dat is 1 van de 2 stranden in de wereld waar het strand alleen maar bestaat uit schelpen.
Daarna kwamen we op een uitzichtpunt waar je normaal gesproken, haaien, manta's, dolfijnen, etc. kunt zien zwemmen van boven af maar helaas zat er heeeelemaal niets.
In de middag naar Coral bay doorgereden, we kwamen daar erg laat aan rond een uurtje of 8 dus iedereen was erg moe.
Heerlijke hanburgers gegeten en een paar biertjes gedronken met de groep.

Dag4 was de dag dat ik met de Reuze manta's mocht gaan zwemmen in het mooiste rif van Western Australia, rond een uurtje of 8 zijn we op de boot gegaan en wat was het mooi !!
We hebben eerste een test duik gemaakt om te kijken of alles goed zat op een geweldige plek. Geweldige vissen kunnen zien en dat koraal had ik van mn leven nog nooit gezien, zooo mooi.
Toen zijn we doorgevaren naar heel ondiep water waar een enorme populatie schildpadden zat, alle soorten en maten van 30 cm, tot bijna een meter groot!
En toen was het toch echt tijd voor de reuze manta's, ze sturen dan een vliegtuig de lucht in om vanuit daar te bekijken waar ze zwemmen en waar de meeste zijn.
We hadden geluk want we konden al na 10 minuten het water in en soms is het zo dat je uren moet wachten voordat ze gespot worden.
Toen we het water ingingen was het even schrikken want er zaten zooooveel kwallen dat het me echt even beklemde, je kon je armen niet normaal uitsteken om te zwemmen omdat je absoluut een kwal zou raken met je armen benen en je hoofd, maar goed dat gevoel van angst was al snel weg toen ik de 1e manta onder me zag zwemmen, wat een beest!
Zo sierlijk zo groot, hij glijdt door het water alsof het niets is, niet veel later kwam de 2e manta er ook bij! Ik kon wel janken zo mooi.
na een half uur lang boven de manta's te hebben gezwommen zijn we het water uitgegaan en zagen we als verassing dat er heel veel manta's om ons heen zwommen aan het oppervlak van het water.
Toen zijn we doorgevaren naar het volgende snorkelpunt waar we ook met haaien hebben gezwommen van ong. 2,5 meter, de meest mooie zeesterren en andere vissen hebben gezien en uiteraard de schildpadden!
Dit is voor mij echt een ervaring geweest die ik nooit meer zal vergeten!
In de middag zijn we naar het eindpunt gereden, Exmouth.
Hier hebben we de nacht doorgebracht ergens in de middle of no where in tentjes met de meest rare en enge en vooral grote beesten ! We bleven hier 2 nachten.

Dag 5 zijn we wakker geworden in de tentjes en heb ik mijn tent opengeritst om de bergen rood te zien gloeien met zonsopgang.
Ik denk dat dit 1 van de mooiste plekken is geweest waar ik ooit ben wakker geworden, toen ik mijn tent open ritste zag ik heeeele zwermen met kakatoes in alle kleuren, kangaroes die je tent in proberen te komen en emu's die 2 meter voor je tent rennen en even naar binnen kijken wie of wat je bent.. ja veel meer hoef ik denk ik niet te zeggen maar dit was gewoon gewedig.
In de middag zijn we met een klein groepje naar het strand geweest en niet zomaar een strand het was turqouise bay, 1 van de mooiste stranden van west australië en guess what: niemand op het strand haha.
Ik heb samen met de gids en 2 andere meiden gesnorkeld daar op het strand, geweldig ! in de verte zie je de boten die met de walvishaaien aan het duiken zijn en af en toe springt er een dolfijn het water uit, we hebben daar de meest gevaarlijke mooie en rare vissen gezien maar ook heb ik weer met de schildpadden gezwommen. geweldig!

In de avond hebben we lekker bij het kampvuur gezeten net als de avond daarvoor.
En eigenlijk was de vakantie toen ten einde, want dag 6 en 7 was een lange trip naar huis ..

We zijn nog wel even gestopt op een geweldige wezen opvang boerderij waarvan de eigenaar iemand is die in het team van steven irwin zit en op dit moment aan het krokodil jagen is.
We hebben kangaroos gevoerd en hele kleine kangaroo kunnen vasthouden, net als de slang. En ik heb met 1 van de laatste alpine dingo's

die middag zijn we weer in perth beland, en heeft keegan mij opgehaald en ben daar 8 dagen gebleven.

Ik wil me graag verontschuldigen voor het feit dat ik geen foto's plaats op mijn blog, de reden daarvoor is dat ik de foto's niet kan uploaden op de laptop die ik heb, ze uploaden we maar dat duurt soms 6 to 7 uur.

Ik zet alles op facebook!

Reacties

Reacties

Henk Anita Corina

Mooi om zo jou verhalen en ervaringen te mogen lezen.

Marijke keij

Nou Liza fantastisch! Je hebt inmiddels
Al het een en ander gezien!

Hugolien

Hay Liza, wat een belevenis daar doe je goed aan om alles te ondernemen wat op Je pad komt, maar toch nog een vraagje zit je ook nog bij die fam om op de kinderen te passen ?????
groetjes Hugolien.

liza

haha ja hoor hugolien!
Het enige is dat ik vrij ben vanaf donderdag avond tot en met maandag middag. dus ik kan gewoon heel veel ondernemen !
groetjes lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active