liza95.reismee.nl

1e week bij de familie Hodgson

Hallo lieve mensenn!!!

Dit was mijn eerste week al weer.
Ik schrijf mijn blog nu al omdat ik over 2 uurtjes vertrek richting Rotnesst island met Dan Sarah George en Charlie.

Maandag was een beetje het regeldagje, ik ben met opa ( Dick ) en Oma ( Jackie ) naar de bank geweest om een bank account aan te maken, dat ging eigenlijk heel erg snel, komende week zal mijn pas op de mat vallen hier.
Daarna hebben we lekker even wat gedronken want het was bloedheet, na het eten zijn we naar het winkelcentrum gegaan hier vlak in de buurt om een simkaart te kopen met wat beltegoed en wat internet erop.
Er waren zoveel keuzes en omdat Dick geen idee had wat het beste was om te nemen hebben we een formulier meegekregen en heeft Sarah mij die avond verteld wat ik moest nemen.
In de middag ging ik de jongens van school halen met opa en oma, echt onwijs leuk!
Echt een Australisch schooltje, allemaal een uniform en een hoedje met een touwtje onder je kin om hem aan te kunnen trekken haha geweldig, en dan die veeeeelste grote rugzak die ze allemaal hebben.
Na school heb ik lekker met George gezwommen en Charlie wilde z'n pyama aan, die hij overigens altijd na school aantrekt.
Na het zwemmen kreeg ik van George te horen dat ik op mijn eerste dag al de beste au pair was! super leuk.

Dindag ben ik met Jackie en Dick naar een soort tuincentrum geweest om een bepaalde grasboom te halen voor Dan zijn verjaardag maar die zijn zo groot en duur dat we hebben besloten dat we het een andere kant moeten gaan doen omdat we daar een trailer voor nodig hebben. Daarna zijn we naar een soort jungle tuin geweest en hebben daar lekker wat gedronken.!
Daarna weer even wat gelunched en lekker even gechilld hier en toen was het al weer tijd om de jongens van school te halen.
We zijn na school naar Kingspark geweest want die ochtend was ik daar al geweest op de fiets alleen ik raakte verdwaald haha, Dick wilde mij het uitzicht over Perth laten zien dus dat was erg leuk.
Op de top van het park waar ook het uitzicht zit hebben ze een enorme botanische tuin waar ik nog maar een heeeeel klein deel van heb gezien!
Het uitzicht over de Swan River en de stad was echt gewedig, alleen was het jammer dat het die dag helemaal bewolkt was, hoewel nog steeds heet met 36 graden.

Woensdag zijn we dan uiteindelijk de simkaart gaan halen en ik kan nu whatsappen op mijn nederlandse nummer en hier smsen en bellen met mijn australische nummer op 1 telefoon.
In de middag namen Jackie en Dick me mee naar Cottesloe beach waar we wederom weer lekker even wat hebben gedronken, ik had een milkshake :D !!
In de middag weer lekker het zwembad in want het was weer onwijs heet.

Donderdag ben ik met de au pair van de beste vriend van Dan meegeweest op de scooter naar Citybeach!
Het was erg leuk om even met iemand van mijn eigen leeftijd te zijn, ze komt uit Duitsland en we hebben het echt erg leuk gehad.
Haar host ouders hebben een enorm huis maar geen zwembad, dus toen ik vertelde dat ik wel een zwembad had wilde ze graag nog een keer langskomen, volgende week gaan we ook naar Fremantle daar is een oude haven en erg gezellig.
In de middag ben ik naar school geweest om de jongens op te halen, we hebben daar even snel wat gedronken en wat fruit gegeten en toen moesten ze al weer door om te voetballen, ja je hoort het goed, voetballen met 34 graden... maar goed de jongens vonden het geweldig.
Dit doen ze vanuit school.
Je kunt jezelf daar voor inschrijven en dan ben je na school nog lekker aan het voetballen met klasgenoten maar ook met kinderen uit andere klassen.

Vandaag is het vrijdag en gaan we lekker naar Rotnesst island. Ik ben heeeel erg benieuwd, het schijnt spectaculair te zijn, het water is daar zo helder dat je dat mini kwallen en visjes enzo allemaal kunt zien zwemmen. Er zwemmen wel veel haaien en walvishaaien om het eiland heen en ik heb zelfs gehoord dat je daar me dolfijnen kunt zwemmen.

Kortom ik heb een geweldige eerste week achter te rug dienog niet eens helemaal om is.

Dick en Jackie gaan maandag middag na dat ze ons van het station hebben gehaald zelf nog even een weekje weg om te ontspannen na 5 weken met de kinderen te zijn geweest.

Maandag begint het au pair avontuur voor mij dus pas echt, en ik ben onwijs blij dat ze me hebben geholpen maar ben er nu wel echt aan toe om het zelf te gaan doen.

20-2-2015 11:01AM 31 graden.

Reacties

Reacties

miriam

klinkt geweldig Liza, het is daar echt heel erg mooi. zalig dat je een zwembad hebt. Kan me niet meer herinneren hoe dat voelt 36 graden...haha.
gr miriam

papje

Leuk lies! Lfs xxx

Esther Kuipers

Hi Liza!! Wat een belevenissen voor een eerste week! Leuk dat je al contact hebt met een andere au pair! Het klinkt super allemaal! Enjoy!!

Mieke

Een leuk verslag Liza! Heel veel plezier dit weekend op het eiland!

Johanna

Wat heerlijk Lies! Klinkt meer dan goed! Wat fijn dat je in zo'n warm nest terecht bent gekomen .. Suuuuper!!

Christian

heerlijk veel plezier!!!!

Lisette

In je eerste week daar al heel veel gezien en gedaan. Een heel fijn en geweldig weekend.

Nel de lange

Erg leuk om te lezen

Henk Anita Corina

Leuk hoor om je zo te volgen. En zet je mooie foto's op fb. Veel plezier dit weekend.

reiniejongstra@gmail.com

Ik kan alleen maar zeggen. .. Och meisje. ...heer lijk om dit te lezen. Ik geniet met je mee. Het is je allemaal zo gegund xxx

Marijke

Volgens mij heb je het wel getroffen!
Erg leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active